Palčka v moji peresnici in njena simbolika

Avtor slike je Tjaša Gulje.

Že od drugega razreda nosim v svoji peresnici majhno palčko. Še vedno se spomnim dne, ko sem jo pobrala za takratno prvo stavbo osnovne šole na poti domov. Spomnim se kako me je ta mala palčka pod velikanskim drevesom pritegnila ter na neki način nagovorila, da sem jo pobrala in jo nosila v svoji peresnici do konca srednje šole. Nosila sem jo brez zavedanja zakaj jo sploh imam in kaj sploh pomeni. Vem le, da sem vsakič, ko sem jo zagledala, začutila neko varnost.

Ko sem končala srednjo šolo, sem vrgla prvo palčko proč, saj sem se počutila preveč odraslo, da bi jo nosila v peresnici. Vendar nisem zdržala dolgo brez nje in sem v Ljubljani pobrala drugo palčko, ki je že dvajset let z mano.

Šele leta kasneje, ko sem že končala faks, sem pa prišla v globlji stik z budizmom, z budistično tantro. In v meditaciji sem prebudila spomine na mojo povezavo z Vajrayogini in Guru Rinpochejem ali Padmasambhavo, ki sežejo veliko bolj nazaj kot le v to življenje.

Kdo sta Vajrayogini in Padmasambhava in zakaj sta pomembna zame?

Guru Rinpocheja pustim za kakšno drugo objavo, v tej pa bom pa na kratko pisala o Vajrayogini, o njeni simboliki, o mojih »aha« momentih ter o palčki 😊.

Vajrayogini je pomemben lik v budizmu, še posebej je čaščena v tibetanskem budizmu kjer velja za žensko Budo in za dakini. Bistvo Vajrayogini je njena velika strast. To je strast, ki je čista, je brez prevar in iluzij ega. Zaradi svoje čistosti si lahko prizadeva za blaginjo drugih in za uničenje vseh priklenjenosti in grabljenja ega. Velja za idealno za ljudi z močnimi strastmi, saj zagotavlja način, kako te strasti preoblikovati v razsvetljene vrline.

Kar je pa zanimivo za to objavo, je njena ikonografija. Največkrat je upodobljena v obliki gole mlade ženske z rdečo kožo, tretjim očesom modrosti in številnimi drugimi simboličnimi atributi, kot sta ukrivljen nož (trigug) in skodelica iz lobanje. Na njeni levi rami počiva katvanga. To je palica, ki ima v tantričnem budizmu zelo globok pomen. Na najbolj temeljni ravni označuje nasprotni spolni aspekt nedualnega božanstva, ki ga nosi. Ker je Vajrayogini ženska, katvanga predstavlja njen moški aspekt Heruko, kar v bistvu pomeni, da je cela. Vedno je cela.

“Aha” moment

In tu spet pride moja palčka. Jaz verjamem, da vse kar počnemo, vse kar smo, nas naravno kliče, vabi k celovitosti. Vse je tako narejeno, od naših problemov, bolezni, izzivov ter tudi potencialov in talentov, da nas naravno vleče in usmerja k celovitosti, k prepoznanju naše čiste, pristne narave, naših temeljev, naše buda narave, naše razsvetljene narave. Zaradi vse navlake, vseh nazivov, vseh nalepk, vseh zgodb, ki smo jim začeli verjeti, je pa ta naša narava nam zakrita.

Ko sem prebrala ikonografijo Vajrayogini, je bil moj »aha« moment: »Cela sem!«. In vse igre, ki se jih igram, vsi izzivi, ki si jih dam, vsi obrazi, ki si jih nadenem, oznake, ki jih sprejmem, so samo potovanja za moj ego. In to je res dobra zabava.

Kako pa vas nagovarja življenje? Kakšne simbole vam pošilja? Kaj je tisto, kar je z vami že leta in leta in vam osmišlja neko stvar, vam nosi neko substanco, neki globlji pomen?

Tjaša

Pa naj vas še povabim na odprto skupino ali na individualno srečanje na katerem delamo po metodi Nahrani svoje demone, ki ima svoje temelje v tantrični budistični praksi imenovani Chod, kar pomeni “presekati”. Kej sekamo? Sekamo naše navezanosti, naše grabljenje ega in gremo proti mirnejšim vodam, mirnejšem umu.